ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання № 21

 

4 грудня 2013 року

15 год. 00 хв.

м. Київ

вул. Садова, 3 а, к. 416

 

Голова Комітету Жванія Д.В.

Секретар Комітету Князевич Р.П.

 

Присутні: члени Комітету: Михайленко О.Д., Новак Н.В., Сиротюк О.М., Близнюк А.М., Бондаренко В.Д., Буховець О.Ю., Гладій В.І., Дудка О.І., Карташов Є.Г., Федорук М.Т.

Відсутні:  Парасків О.Д., Добкін Д.М., Кличко В.В., Пехов В.А.

 

Відповідальні  працівники  секретаріату  Комітету:  Завідувач  секретаріату Комітету Малюга А.В.,  заступники  Завідувача  секретаріату  Комітету  Желтова О.М., Данилюк О.А., головні консультанти Гарбуз Ю.П., Дмитрук Л.В.,Корнієнко Т.М.,  Рибак О.Ф., Шкуріна Л.Б., старші консультанти Маковський О.А., Степанян Г.С., Падалко О.В.

 

Запрошені:

Магера А.Й. - заступник Голови ЦВК;

Смішко Л.В. - Заступник завідувача відділом з експертизи і аналізу розвитку територій та виборчих прав Департаменту забезпечення взаємодії з Верховною Радою України та регіонами Секретаріату Кабінету Міністрів України;

Тимкович Б.Р. - головний спеціаліст Департаменту Секретаріату Кабінету Міністрів України забезпечення взаємодії з Верховною Радою України та регіонами;

Йовжій О.М. - начальник юридичного відділу Міністерства молоді та спорту України;

Худошина О.В. - заступник Директора департаменту з питань якості медичної та фармацевтичної допомоги Міністерства охорони здоров’я України;

Соколовська О.В. - начальник відділу експертно-правової роботи  Державного фонду сприяння місцевому самоврядуванню в Україні;

Лафазан О.О. - головний консультант відділу експертно-правової роботи Державного фонду сприяння місцевому самоврядуванню в Україні;

Осадчий О.М. - заступник Голови центрального правління  Українського товариства сліпих;

Навроцький С.В. - юрист Національного олімпійського комітету України.

 

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1. Про перейменування окремих населених пунктів:

1.1 - села Бесідівка Приазовського району Запорізької області;

1.2 - села Бистриця Дрогобицького району Львівської області;

1.3 - села Буковина Жидачівського району Львівьскої області;

1.4 - села Межиріччя Млинівського району Рівненської області;

1.5 - села Стахановка Первомайського району Автономної Республіки Крим.

2.  Про зняття з контролю питань про призначення позачергових виборів в окремих органах місцевого самоврядування.

3. Про перелік сільських, селищних, міських рад в яких достроково припинені повноваження відповідних голів, але рішення про дострокове припинення повноважень оскаржуються в судовому порядку.

4. Про призначення позачергових виборів:

4.1 окремих сільських та селищних голів;

4.2  Ровеньківського міського голови Луганської області;

4.3  Кременецького міського голови Кременецького району Тернопільської області.

5. Про проекти Постанов:

5.1 про призначення позачергових виборів Миколаївського міського голови (місто Миколаїв Миколаївської області) (реєстр. № 3569, н.д. М.Катеринчук);

5.2 про призначення позачергових виборів Чернівецького міського голови (місто Чернівці Чернівецької області) (реєстр. № 3585, н.д. М.Катеринчук);

5.3 про призначення позачергових виборів Херсонського міського голови (місто Херсон Херсонської області) (реєстр. № 3586, н.д. М.Катеринчук).

6. Про проект Постанови про призначення позачергових виборів депутатів Тернопільської обласної ради (реєстр. № 2263а, н.д. В.Деревляний).

7. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про громадські об'єднання» (щодо забезпечення діяльності всеукраїнських громадських об'єднань)  (реєстр. № 3225, н.д. В.Сушкевич).

8. Про проект Закону про порядок дострокового припинення повноважень народного депутата України, обраного в одномандатному виборчому окрузі, у разі відкликання його виборцями за результатами спеціального референдуму (реєстр. № 2266а, н.д. В.Зубик).

9. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України у зв'язку із прийняттям Закону України «Про порядок дострокового припинення повноважень народного депутата України, обраного в одномандатному виборчому окрузі, у разі відкликання його виборцями за результатами спеціального референдуму» (реєстр. № 2267а, н.д. В.Зубик).

10. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо здійснення самоврядного та громадського контролю за використанням та охороною земель) (реєстр. № 3374, н.д. О.Царьов).

11. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про засади внутрішньої і зовнішньої політики» (щодо засад внутрішньої політики у сфері охорони здоров’я) (реєстр. № 3467, н.д. О.Гелевей, І.Ханенко).

 

***

 

СЛУХАЛИ: Голова Комітету Д.Жванія ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував висловити свої зауваження і пропозиції до нього.

Голова Комітету Д.Жванія поінформував присутніх, що Кабінет Міністрів України подав на розгляд парламенту і вони вже надійшли на розгляд Комітету – проекти Законів про співробітництво територіальних громад (реєстр. № 3617) та про органи самоорганізації населення (реєстр. № 3704).

З метою належної та всебічної підготовки розгляду законопроектів на засіданнях Комітету, забезпечення їх науково-експертного обґрунтування, Д.Жванія вніс пропозицію надіслати ці законопроекти на експертизу до:

- Програми Ради Європи  «Посилення інституційної спроможності органів місцевого самоврядування  в Україні»;

-  Швейцарсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO;

-  Програми розвитку ООН в Україні;

-  Всеукраїнських асоціації органів місцевого самоврядування;

-  Науково-дослідного інституту державного будівництва та місцевого самоврядування;

-  Інституту законодавства Верховної Ради України;

- Інституту державної служби та місцевого самоврядування Національної академії державного управління при Президентові України.

 

Пропозицію підтримано одноголосно.

 

Також Голова Комітету запропонував після надходження висновків з усіх наукових та експертних установ у період роботи четвертої сесії Верховної Ради України провести круглі столи з обговорення даних законопроектів, де всі експерти зможуть представити свої зауваження та пропозиції до проектів законів України «Про співробітництво територіальних громад» та «Про органи самоорганізації населення».

Пропозицію підтримано одноголосно.

 

***

 

Пропозицій до порядку денного не надійшло і Д.Жванія запропонував визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому з такою послідовністю питань:

1. Про перейменування окремих населених пунктів:

1.1 - села Бесідівка Приазовського району Запорізької області;

1.2 - села Бистриця Дрогобицького району Львівської області;

1.3 - села Буковина Жидачівського району Львівьскої області;

1.4 - села Межиріччя Млинівського району Рівненської області;

1.5-села Стахановка Первомайського району Автономної Республіки Крим.

2.  Про зняття з контролю питань про призначення позачергових виборів в окремих органах місцевого самоврядування.

3. Про перелік сільських, селищних, міських рад в яких достроково припинені повноваження відповідних голів, але рішення про дострокове припинення повноважень оскаржуються в судовому порядку.

4. Про призначення позачергових виборів:

4.1  окремих сільських та селищних голів;

4.2  Ровеньківського міського голови Луганської області;

4.3  Кременецького міського голови Кременецького району Тернопільської області.

5. Про проекти Постанов:

5.1 про призначення позачергових виборів Миколаївського міського голови (місто Миколаїв Миколаївської області) (реєстр. № 3569,  н.д. М.Катеринчук);

5.2 про призначення позачергових виборів Чернівецького міського голови (місто Чернівці Чернівецької області) (реєстр. № 3585, н.д. М.Катеринчук);

5.3 про призначення позачергових виборів Херсонського міського голови (місто Херсон Херсонської області) (реєстр. № 3586, н.д. М.Катеринчук).

6.  Про проект Постанови про призначення позачергових виборів депутатів Тернопільської обласної ради (реєстр. № 2263а, н.д. В.Деревляний).

7. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про громадські об’єднання» (щодо забезпечення діяльності всеукраїнських громадських об’єднань)  (реєстр. № 3225, н.д. В.Сушкевич).

8. Про проект Закону про порядок дострокового припинення повноважень народного депутата України, обраного в одномандатному виборчому окрузі, у разі відкликання його виборцями за результатами спеціального референдуму (реєстр. № 2266а, н.д. В.Зубик).

9. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України у зв'язку із прийняттям Закону України «Про порядок дострокового припинення повноважень народного депутата України, обраного в одномандатному виборчому окрузі, у разі відкликання його виборцями за результатами спеціального референдуму» (реєстр. № 2267а, н.д. В.Зубик).

10. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо здійснення самоврядного та громадського контролю за використанням та охороною земель) (реєстр. № 3374, н.д. О.Царьов).

11. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про засади внутрішньої і зовнішньої політики» (щодо засад внутрішньої політики у сфері охорони здоров’я) (реєстр. № 3467, н.д. О.Гелевей, І.Ханенко).

УХВАЛИЛИ:

Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

1.

 

1.1

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про подання Запорізької обласної ради щодо перейменування села Бесідівка Бесідівської сільської ради Приазовського району Запорізької області на село Беседівка.

В.Гладій зазначив, що село Бесідівка підпорядковане Бесідівській сільській раді і знаходиться на відстані 0,5 км від центру сільської ради Ганно-Опанлинка та 24,5 км від районного центру. В селі проживає 68 мешканців. В матеріалах Запорізької обласної ради вказується, що за історичними відомостями даний населений пункт заснований в 1887 році та названий на честь першого поселенця Беседіна. Згідно офіційного обліку адміністративно-територіальних одиниць і населених пунктів України село Беседівка підпорядковувалось Оріхівській сільській раді Ново-Василівського району. В подальшому у зв’язку з організацією районування в Українській РСР в період 1962-1967 років територія Оріхівської сільської ради включена до складу Приазовського району, а сільську раду перейменовано в Розівську (ВВР УРСР, 1963 р., № 2, ст. 35, ВВР УРСР, 1963 р., № 21, с. 551; ВВР УРСР, 1965 р., № 3, ст. 64). З 1 квітня 1967 року село Беседівка обліковується як Бесідівка у складі Розівської сільської ради Приазовського району (довідник «Українська РСР. Адміністративно-територіальний поділ», К., 1969, с. 155).

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Під час обговорення народні депутати зазначили, що при оформленні офіційних документів для жителів цього населеного пункту (свідоцтв про народження, паспортів громадян України, технічних паспортів на будівлі, державних актів на землю тощо) використовувалась назва Беседівка. Внаслідок цього жителі населеного пункту позбавлені можливості складання цивільно-правових угод, припинена діяльність із приватизації земельних ділянок, оскільки зазначена в документах назва населеного пункту не відповідає офіційному обліку адміністративно-територіальних одиниць Запорізької області.

В.Гладій також поінформував, що Інститут української мови НАН України вказує, що теперішня назва поселення відповідає нормам чинного українського правопису та вважає, що перейменування населеного пункту не достатньо обґрунтоване через відсутність будь-яких надійних історичних фіксацій у документальних джерелах, які б вказували на його первісну форму.

Народні обранці взяли до уваги те, що питання про перейменування села Бесідівка підтримане територіальною громадою на загальних зборах громадян, погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Бесідівською сільською, Приазовською районною, Запорізькою обласною радами і те, що Бесідівська сільська рада вже використовує пропоновану до перейменування назву на печатці, що не відповідає офіційному обліку і є порушенням законодавства.

В.Гладій оголосив рішення підкомітету з цього питання, яким рекомендується Комітету направити подання Запорізької обласної ради щодо перейменування села Бесідівка Бесідівської сільської ради Приазовського району Запорізької області на доопрацювання для приведення матеріалів у відповідність до офіційного обліку та доповнення документами, що підтверджують історичне походження відповідної назви.

УХВАЛИЛИ:

1. Направити подання Запорізької обласної ради щодо перейменування села Бесідівка Бесідівської сільської ради Приазовського району Запорізької області на доопрацювання для приведення матеріалів у відповідність до офіційного обліку та доповнення документами, що підтверджують історичне походження відповідної назви.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

1.2

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про подання Львівської обласної ради щодо перейменування села Бистриця Бистрицька-Гірської сільської ради Дрогобицького району Львівської області на село Бистриця-Гірська.

В.Гладій зазначив, що село Бистриця є центром Бистрицька-Гірської сільської ради та знаходиться в гірській частині району і має статус гірського населеного пункту. В селі проживає 230 мешканців. За даними офіційного обліку адміністративно-територіальних одиниць і населених пунктів України станом на 1 вересня 1946 року у Дрогобицькій області обліковувалося два села з назвою Бистриця у Дублянському та Підбузькому районах. В подальшому у зв’язку із змінами в адміністративно-територіальному устрої Дрогобицької та Львівської областей, а також організацією районування в Українській РСР в період 1962-1967 років території зазначених районів увійшли до складу Дрогобицького району Львівської області. Таким чином, у Дрогобицькому районі опинилося два населені пункти з однаковою назвою у Бистрицька-Гірській і Бистрицькій сільських радах, що в свою чергу спричинило плутанину в оформленні документів.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Під час обговорення народні депутати зазначили, що при оформленні офіційних документів для жителів цього населеного пункту (свідоцтв про народження, паспортів громадян України, технічних паспортів на будівлі, державних актів на землю тощо) використовувалась назва Бистриця-Гірська. Внаслідок цього жителі населеного пункту позбавлені можливості складання цивільно-правових угод, припинена діяльність із приватизації земельних ділянок, оскільки зазначена в документах назва населеного пункту не відповідає офіційному обліку адміністративно-територіальних одиниць Львівської області.

В.Гладій також поінформував, що Інститут української мови НАН України вказує, що пропонована назва відповідає вимогам українського правопису та утворена з урахуванням традицій називання населених пунктів України, зокрема відповідного регіону. Крім того, нова назва сприятиме уникненню однойменності населених пунктів у межах однієї території.

Народні обранці взяли до уваги те, що питання про перейменування села Бистриця підтримане територіальною громадою на загальних зборах громадян, погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Бистрицька-Гірською сільською, Дрогобицькою районною, Львівською обласною радами.

В.Гладій оголосив рішення підкомітету з цього питання, яким Комітету рекомендується підтримати подання Львівської обласної ради щодо перейменування села Бистриця Бистрицька-Гірської сільської ради Дрогобицького району Львівської області та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити і внести на розгляд Верховної Ради України відповідний проект Постанови.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Львівської обласної ради щодо перейменування села Бистриця Бистрицька-Гірської сільської ради Дрогобицького району Львівської області на село Бистриця-Гірська та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити і внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Бистриця Дрогобицького району Львівської області».

2. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Бистриця Дрогобицького району Львівської області» прийняти за основу та в цілому.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань державного будівництва Гладію В.І.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

1.3

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про подання Львівської обласної ради щодо перейменування села Буковина Бортниківської сільської ради Жидачівського району Львівської області на село Букавина.

В.Гладій зазначив, що село Буковина підпорядковане Бортниківській сільській раді і знаходиться на відстані 23 км від районного центру. В селі нараховується 208 дворів і проживає 435 мешканців. За даними Центрального державного архіву України м. Львів у перших поземельних кадастрах Галичини Йосифінській (1785-1788) та Францисканській (1819-1820) метриках, як і в метричних книгах народжень, одружень та смерті греко-католицької церкви села за 1840, 1893-1925 рр. засвідчена назва села Букавина Бережанського округу. Ця ж назва вписана у Покажчику населених пунктів Галичини за 1909 р. Разом з тим, у адміністративному покажчику Речі Посполитої за 1933-1934 рр. та покажчиках адміністративно-територіального поділу Української РСР за 1946 та 1973 рр. зафіксована назва села Буковина.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Під час обговорення народні депутати зазначили, що при оформленні офіційних документів для жителів цього населеного пункту (свідоцтв про народження, паспортів громадян України, технічних паспортів на будівлі, державних актів на землю тощо) використовувалась назва Букавина. Внаслідок цього жителі населеного пункту позбавлені можливості складання цивільно-правових угод, припинена діяльність із приватизації земельних ділянок, оскільки зазначена в документах назва населеного пункту не відповідає офіційному обліку адміністративно-територіальних одиниць Львівської області.

В.Гладій також поінформував, що Інститут української мови НАН України зазначає, що даний населений пункт фіксується в різних писемних джерелах різних історичних періодів у двох назвах: у XV і XVII ст. як Буковина (1451 р. – Bukovyna; 1649 р. – Буковина/Bukowina), а в XVIII-XIX ст. – як Букавина (1785-1788 рр.; 1819-1820 рр. – Bukawina). Оскільки назва Буковина фіксується значно раніше, Інститут рекомендує саме її використовувати для називання зазначеного населеного пункту.

Члени підкомітету вказали, що хоча питання про перейменування села Буковина підтримане територіальною громадою на загальних зборах громадян, погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Бортниківською сільською, Жидачівською районною, Львівською обласною радами, вони пропонують не підтримувати подання Львівської обласної ради щодо перейменування села Буковина Бортниківської сільської ради Жидачівського району Львівської області і рекомендували б Бортниківській сільській раді Жидачівського району в межах компетенції вжити заходів щодо приведення у відповідність з офіційним обліком назву населеного пункту та вирішення пов’язаних із цим питань.

УХВАЛИЛИ:

1. Не підтримувати подання Львівської обласної ради щодо перейменування села Буковина Бортниківської сільської ради Жидачівського району Львівської області.

2. Рекомендувати Бортниківській сільській раді Жидачівського району в межах компетенції вжити заходів щодо приведення у відповідність з офіційним обліком назву населеного пункту та вирішення пов’язаних із цим питань.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 11 народних депутатів України, «Утримався» – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

1.4

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про подання Рівненської обласної ради щодо перейменування села Межиріччя Ярославицької сільської ради Млинівського району Рівненської області на село Чекно.

В.Гладій зазначив, що село Межиріччя підпорядковане Ярославицькій сільській раді. В селі нараховується 37 дворів і проживає 102 мешканця. За даними Державного архіву Рівненської області вперше назва села Чекно згадується у 1564 році як маєток князя Якова Крокоткі-Єловицького. Свою назву село отримало від того, що за переказами князь Луцький Ярослав Ізяслович, який жив у Ярославичах, чеканив у ньому свою монету. За «Списком населених пунктів Волинської губернії», виданому у 1911 році, село Чекно належало до Ярославицької волості Дубенського повіту. У грудні 1939 р. була утворена Рівненська область і село Чекно увійшло до складу, утвореного в січні 1940 р., Острожецького району. Зміна назви села Чекно на Межиріччя відображена у довіднику «Українська РСР. Адміністративно-територіальний поділ» станом на 1 вересня 1946 р.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

В.Гладій також поінформував, що Інститут української мови НАН України вважає, що перейменування села Межиріччя є обґрунтованим, оскільки сприятиме поверненню історичної назви населеному пункту та зменшенню кількості однойменних поселень.

Народні обранці взяли до уваги те, що питання  про перейменування села Межиріччя підтримане територіальною громадою на місцевому референдумі, погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Ярославицькою сільською, Млинівською районною, Рівненською обласною радами.

В.Гладій оголосив рішення підкомітету з цього питання, яким Комітету рекомендується підтримати подання Рівненської обласної ради щодо перейменування села Межиріччя Ярославицької сільської ради Млинівського району Рівненської області та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити і внести на розгляд Верховної Ради України відповідний проект Постанови.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Рівненської обласної ради щодо перейменування села Межиріччя Ярославицької сільської ради Млинівського району Рівненської області на село Чекно та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити і внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Межиріччя Млинівського району Рівненської області».

2. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Межиріччя Млинівського району Рівненської області» прийняти за основу та в цілому.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань державного будівництва Гладію В.І.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

1.5

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про подання Верховної Ради Автономної Республіки Крим щодо перейменування села Стахановка Первомайського району Автономної Республіки Крим на село Стаханівка.

В.Гладій зазначив, що село Стахановка є центром Стахановської сільської ради та знаходиться на відстані 55 км від районного центру селища міського типу Первомайське. В селі проживає 1103 мешканця.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Голова підкомітету також наголосив, що перейменування села Стахановка ініційовано його жителями у зв’язку з тим, що протягом останніх 17-ти років при оформленні офіційних документів для жителів цього населеного пункту (свідоцтв про народження, паспортів громадян України, технічних паспортів на будівлі, державних актів на землю тощо) використовувалась назва Стаханівка.

Під час обговорення народні депутати зазначили, що внаслідок цього жителі населеного пункту позбавлені можливості складання цивільно-правових угод, припинена діяльність із приватизації земельних ділянок, оскільки зазначена в документах назва населеного пункту не відповідає офіційному обліку адміністративно-територіальних одиниць Автономної Республіки Крим. При цьому переоформлення всіх правовстановлюючих документів з назвою, яка офіційно обліковується потребуватиме значних матеріальних коштів.

В.Гладій також поінформував, що згідно висновку Таврійського національного університету ім. В.І. Вернадського назву населеного пункту Стахановка відповідно до українського правопису необхідно записувати як Стаханівка.

Народні обранці взяли до уваги те, що питання про перейменування села Стахановка підтримане територіальною громадою на загальних зборах громадян, погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Стахановською сільською, Первомайською районною радами, Верховною Радою Автономної Республіки Крим.

В.Гладій оголосив рішення підкомітету з цього питання, яким Комітету рекомендується підтримати подання Верховної Ради Автономної Республіки Крим щодо перейменування села Стахановка Первомайського району Автономної Республіки Крим та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити і внести на розгляд Верховної Ради України відповідний проект Постанови.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Верховної Ради Автономної Республіки Крим щодо перейменування села Стахановка Первомайського району Автономної Республіки Крим на село Стаханівка та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити і внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Стахановка Первомайського району Автономної Республіки Крим».

2. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Стахановка Первомайського району Автономної Республіки Крим» прийняти за основу та  в цілому.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань державного будівництва Гладію В.І.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

2.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про недоцільність призначення низки позачергових місцевих виборів та зняття їх з контролю (перелік додається).

В.Бондаренко поінформував, що Перечинський міський голова М.Гуранич  29 липня 2013 року порушила перед Верховною Радою України питання про призначення позачергових виборів депутатів Перечинської міської ради Закарпатської області. За офіційною інформацією, що надійшла до Комітету 17 вересня та 7 жовтня 2013 року відбулися сесії Перечинської міської ради, водночас Перечинський міський голова не зверталася до суду щодо рішень ради, які, на її думку, були прийняті з порушенням Конституції України, законів, прав і свобод громадян.

Голова підкомітету зауважив, що за повідомленням Камінь-Каширської районної ради між депутатами Хотешівської сільської ради та Хотешівським сільським головою досягнуто порозуміння і сесії сільської ради проводяться регулярно.

Щодо Дебальцевської міської ради підкомітетом запропоновано взяти до уваги інформацію, що за рішеннями судів різних інстанцій міський голова поновлений на посаді, а  рішення міської ради визнано незаконним і скасовано.

Народних обранців поінформовано, що визнано незаконними і скасовано рішення Марганецької міської ради про дострокове припинення повноважень Марганецького міського голови О.Бідняка, Гусарківської сільської ради Куйбишевського району Запорізької області про дострокове припинення повноважень Гусарківського сільського голови Н.Слабишевої, Підмихайлівської сільської ради Калуського району Івано-Франківської області про дострокове припинення повноважень Підмихайлівського сільського голови І.Кубрак.

В.Бондаренко вказав, що Вороняцька сільська рада рішенням від 2 квітня 2013 року достроково припинила повноваження сільського голови В.Шеремети, але всупереч вимогам закону не порушила перед Верховною Радою України питання про призначення відповідних позачергових виборів. Про таке рішення ради парламент було поінформовано Львівською обласною державною адміністрацією. За офіційною інформацією, що надійшла до Комітету - постановою Золочівського райсуду від 27 травня 2013 року рішення Вороняцької сільської ради визнано протиправним і скасовано, а В.Шеремета був поновлений на посаді сільського голови.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Голова Комітету Д.Жванія запропонував:

1. Зняти з контролю питання про призначення позачергових виборів у Перечинській міській раді Закарпатської області, Хотешівській сільській раді Камінь-Каширського району Волинської області, Марганецькій міській раді Дніпропетровської області, Дебальцевській міській раді Донецької області, Гусарківській сільській раді Куйбишевського району Запорізької області, Підмихайлівській сільській раді Калуського району Івано-Франківської області, Вороняцькій сільській раді Золочівського району Львівської області, Тернопільська обласна рада.

2. Поінформувати про прийняте рішення дані органи місцевого самоврядування.

Пропозицію підтримано одноголосно.

 

3.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про перелік сільських, селищних, міських рад в яких достроково припинені повноваження відповідних голів, але рішення про дострокове припинення повноважень оскаржуються в судовому порядку.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

В.Бондаренко запропонував:

1. Взяти до відома інформацію про 36 сільських, селищних, міських рад в яких достроково припинені повноваження відповідних голів, але рішення про дострокове припинення повноважень оскаржуються в судовому порядку (перелік додається).

2. Продовжувати тримати дані питання на контролі в Комітеті та підкомітеті з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян.

Пропозицію підтримано одноголосно.

 

 

4.

4.1

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про звернення окремих місцевих рад щодо дострокового припинення повноважень окремих сільських та селищних голів (перелік додається).

В.Бондаренко вказав, що Управління Апарату Верховної Ради України по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування надіслало до Комітету відповідні проекти постанов Верховної Ради України та пояснювальні записки до них і вважає, що за результатами розгляду цього питання доцільно рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори зазначених окремих сільських та селищних голів.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Під час обговорення члени Комітету взяли до уваги, що відповідно до пункту 30 частини першої статті 85 Конституції України, частини третьої статті 14, частин першої та п’ятої статті 15 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» позачергові вибори сільських, селищних та міських голів призначаються Верховною Радою України на неділю не пізніш як за 60 днів до дня виборів.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори окремих сільських, селищних голів (перелік додається) на неділю 30 березня 2014 року, прийнявши відповідні постанови Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

4.2

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про подання Ровеньківської міської ради Луганської області про призначення позачергових виборів Ровеньківського міського голови у зв’язку з достроковим припиненням повноважень міського голови Єсенкова Олександра Віталійовича на підставі пункту 1 частини першої статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (звернення з особистою заявою до Ровеньківської міської ради про складення повноважень голови).

В.Бондаренко вказав, що Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України вважає, що за результатами розгляду цього питання доцільно рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори Ровеньківського міського голови.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Під час обговорення члени Комітету взяли до уваги, що відповідно до пункту 30 частини першої статті 85 Конституції України, частини третьої статті 14, частин першої та п’ятої статті 15 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» позачергові вибори сільських, селищних та міських голів призначаються Верховною Радою України на неділю не пізніш як за 60 днів до дня виборів.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори Ровеньківського міського голови (Ровеньківська міська рада Луганської області) на неділю 30 березня 2014 року, прийнявши відповідну Постанову Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

4.3

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про подання Кременецької міської ради Кременецького району Тернопільської області про призначення позачергових виборів Кременецького міського голови у зв’язку з достроковим припиненням повноважень міського голови Ковальчука Олексія Андрійовича на підставі пункту 1 частини першої статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (звернення з особистою заявою до Кременецької міської ради про складення повноважень голови).

В.Бондаренко вказав, що Управління Апарату Верховної Ради України по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування вважає, що за результатами розгляду цього питання доцільно рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори Кременецького міського голови.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Під час обговорення члени Комітету взяли до уваги, що відповідно до пункту 30 частини першої статті 85 Конституції України, частини третьої статті 14, частин першої та п’ятої статті 15 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» позачергові вибори сільських, селищних та міських голів призначаються Верховною Радою України на неділю не пізніш як за 60 днів до дня виборів.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори Кременецького міського голови (місто Кременець Кременецького району Тернопільської області) на неділю 30 березня 2014 року, прийнявши відповідну Постанову Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

5.

5.1

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про проект Постанови про призначення позачергових виборів Миколаївського міського голови (місто Миколаїв Миколаївської області) (реєстр. № 3569), поданий народним депутатом України М.Катеринчуком.

В.Бондаренко вказав, що даним проектом Постанови пропонується призначити позачергові вибори Миколаївського міського голови на неділю 9 лютого 2014 року на підставі дострокового припинення повноважень міського голови Чайки В.Д. у зв’язку з його смертю.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

У ході розгляду даного проекту Постанови члени Комітет зазначили наступне.

Оскільки, на своєму засіданні 20 березня 2013 року (протокол засідання № 5) Комітет, керуючись статтею 15 Закону України «Про комітети Верховної Ради України» та статтями 42 і 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», розглянув клопотання Миколаївської міської ради Миколаївської області про призначення позачергових виборів Миколаївського міського голови.  Зазначене питання було порушено міською радою у зв’язку з достроковим припиненням повноважень Миколаївського міського голови Чайки Володимира Дмитровича на підставі пункту 6 частини першої статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

За наслідками розгляду зазначеного клопотання Комітет ухвалив рішення, яким рекомендував Верховній Раді України призначити позачергові вибори Миколаївського міського голови на неділю 2 червня 2013 року. Відповідний проект Постанови був поданий на розгляд Верховної Ради України з реєстр. № 1201-132.

Враховуючи несвоєчасний розгляд зазначеного проекту Постанови у сесійній залі, беручи до уваги, що відповідно до частини першої статті 15 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» позачергові вибори сільських, селищних та міських голів призначаються Верховною Радою України на неділю не пізніш як за 60 днів до дня виборів, Комітет на засіданні 23 жовтня 2013 року (протокол засідання №16) переглянув дату призначення позачергових місцевих виборів, запропоновану у всіх раніше розглянутих проектах постанов із зазначеного питання, і ухвалив рішення, яким рекомендував Верховній Раді України призначити позачергові вибори, зокрема, Миколаївського міського голови на неділю 30 березня 2014 року.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови про призначення позачергових виборів Миколаївського міського голови (місто Миколаїв Миколаївської області) (реєстр. № 3569), поданий народним депутатом України М.Катеринчуком, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.

2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

5.2

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про проект Постанови про призначення позачергових виборів Чернівецького міського голови (місто Чернівці Чернівецької області) (реєстр. № 3585), поданий народним депутатом України М.Катеринчуком.

В.Бондаренко вказав, що даним проектом Постанови пропонується призначити позачергові вибори Чернівецького міського голови на неділю 9 лютого 2014 року у зв’язку з достроковим припиненням повноважень міського голови Федорука М.Т. на підставі частини третьої статті 79 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” за рішенням відповідної ради.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

У ході розгляду даного проекту Постанови члени Комітету зазначили наступне.

На своєму засіданні 20 березня 2013 року (протокол засідання № 5) Комітет за дорученням Голови Верховної Ради України В.Рибака розглянув проект Постанови про призначення позачергових виборів Чернівецького міського голови (реєстр. № 2248), поданий на розгляд Верховної Ради України народними депутатами України М.Федоруком, М.Бурбаком, Р.Ванзуряком, Р.Зеликом та П.Петренком. За наслідками розгляду зазначеного проекту Постанови Комітет ухвалив висновок, яким рекомендував Верховній Раді України даний проект Постанови за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу та в цілому.

Однак, враховуючи несвоєчасний розгляд у сесійній залі проекту Постанови про призначення позачергових виборів Чернівецького міського голови (реєстр. № 2248), беручи до уваги, що відповідно до частини першої статті 15 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» позачергові вибори сільських, селищних та міських голів призначаються Верховною Радою України на неділю не пізніш як за 60 днів до дня виборів, Комітет на своєму засіданні 23 жовтня 2013 року (протокол засідання № 16) переглянув дату призначення позачергових виборів, запропоновану у всіх раніше розглянутих проектах постанов, і ухвалив висновок, яким рекомендував Верховній Раді України змінити дату призначення позачергових виборів, зокрема, Чернівецького міського голови, запропоновану у відповідному проекті Постанови, на неділю 30 березня 2014 року.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови про призначення позачергових виборів Чернівецького міського голови (місто Чернівці Чернівецької області) (реєстр. № 3585), поданий народним депутатом України М.Катеринчуком, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.

2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

5.3

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про проект Постанови про призначення позачергових виборів Херсонського міського голови (місто Херсон Херсонської області) (реєстр. № 3586), поданий народним депутатом України М.Катеринчуком.

В.Бондаренко вказав, що даним проектом Постанови пропонується призначити позачергові вибори Херсонського міського голови на неділю 9 лютого 2014 року у зв’язку з достроковим припиненням повноважень Херсонського міського голови В.Сальдо на підставі пункту 1 частини першої статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

За наслідками розгляду даного проекту Постанови Комітет зазначив наступне.

На своєму засіданні 20 березня 2013 року (протокол засідання № 5) Комітет, керуючись статтею 15 Закону України «Про комітети Верховної Ради України» та статтями 42 і 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», розглянув клопотання Херсонської міської ради Херсонської області про призначення позачергових виборів Херсонського міського голови.  Зазначене питання було порушено міською радою у зв’язку з достроковим припиненням повноважень Херсонського міського голови Сальдо Володимира Васильовича за власним бажанням на підставі його звернення з особистою заявою до міської ради про складення повноважень міського голови.

За наслідками розгляду зазначеного клопотання Комітет ухвалив рішення, яким рекомендував Верховній Раді України призначити позачергові вибори Херсонського міського голови на неділю 2 червня 2013 року. Відповідний проект Постанови був поданий на розгляд Верховної Ради України з реєстр. № 1201-131.

Враховуючи несвоєчасний розгляд зазначеного проекту Постанови у сесійній залі, беручи до уваги, що відповідно до частини першої статті 15 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» позачергові вибори сільських, селищних та міських голів призначаються Верховною Радою України на неділю не пізніш як за 60 днів до дня виборів, Комітет на засіданні 23 жовтня 2013 року (проток засідання № 16) переглянув дату призначення позачергових місцевих виборів, запропоновану у всіх раніше розглянутих проектах постанов із зазначеного питання, і ухвалив рішення, яким рекомендував Верховній Раді України призначити позачергові вибори, зокрема, Херсонського міського голови на неділю 30 березня 2014 року.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови про призначення позачергових виборів Херсонського міського голови (місто Херсон Херсонської області) (реєстр. № 3586), поданий народним депутатом України М.Катеринчуком, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.

2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

6.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про проект Постанови про призначення позачергових виборів депутатів Тернопільської обласної ради (реєстр. № 2263а), поданий народним депутатом України В.Деревляним.

В.Бондаренко вказав, що даним проектом Постанови пропонується призначити позачергові вибори депутатів Тернопільської обласної ради на неділю 15 вересня 2013 року у зв’язку з порушенням депутатами обласної ради частини п’ятої статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», що є підставою можливого дострокового припинення повноважень місцевої ради (пункт 2 частини першої статті 78 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні») та призначення відповідних позачергових виборів.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

За наслідками розгляду даного проекту Постанови Комітет зазначив, що станом на 4 грудня Тернопільська обласна рада відновила свою роботу: сесії ради проводяться регулярно, набули повноважень 19 депутатів обласної ради, обрано голову Тернопільської обласної ради, прийнято обласний бюджет на 2013 рік тощо. Останню сесію Тернопільської обласної ради було проведено 26 листопада 2013 року.

В.Бондаренко вказав, що підкомітет пропонує проект Постанови про призначення позачергових виборів депутатів Тернопільської обласної ради (реєстр. № 2263а), поданий народним депутатом України В.Деревляним, за наслідками розгляду в першому читанні повернути суб’єкту законодавчої ініціативи на доопрацювання.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови про призначення позачергових виборів депутатів Тернопільської обласної ради (реєстр. № 2263а), поданий народним депутатом України В.Деревляним, за наслідками розгляду в першому читанні повернути суб’єкту законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

7.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про громадські об'єднання» щодо забезпечення діяльності всеукраїнських громадських об'єднань (реєстр. №3225), поданий народним депутатом України В.Сушкевичем.

В.Бондаренко вказав, що зазначеним законопроектом пропонується внести зміни у положення Закону України «Про громадські об’єднання», якими регулюється статус місцевих осередків громадських організацій. Згідно з пояснювальною запискою метою даного проекту є збереження структури всеукраїнських громадських організацій, зареєстрованих до набрання чинності Закону України «Про громадські об’єднання» від 22 березня 2012 року № 4572 - VI та врегулювання статусу місцевих осередків всеукраїнських громадських організацій, зокрема, ветеранів та інвалідів з правом юридичної особи.

Під час обговорення питання народні депутати України – члени Комітету зазначили, що Закон України «Про громадські об’єднання» набрав чинності 1 січня 2013 року та передбачає дві можливі форми громадських об’єднань: громадська організація та громадська спілка відповідно до частини другої статті 1 цього Закону. Частиною четвертою статті 1 згаданого Закону передбачено, що засновниками та членами громадської спілки можуть бути також і юридичні особи. Частиною другою статті 13 цього Закону визначено, що відокремлені підрозділи громадського об'єднання не є юридичними особами. Дана норма є прямою вимогою Цивільного кодексу України, а саме відповідно до статті 95 ЦК України відокремлені структурні підрозділи юридичної особи створюються у формі філії або представництва. Філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій. Представництвом є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює представництво і захист інтересів юридичної особи.

В.Бондаренко вказав, що Головне науково - експертне управління Апарату Верховної Ради України звертає увагу на те, що ні філія, ні представництво юридичної особи не може бути юридичною особою, оскільки вони за своєю природою є складовими елементами структури юридичної особи, які займаються певною діяльністю поза її місцезнаходженням, під яким згідно з статтею 93 ЦК України розуміється фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку. При цьому філії та представництва наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення, а їх керівники призначаються юридичною особою і діють на підставі виданої нею довіреності.

Водночас народні депутати України - члени Комітету звернули увагу на те, що правовий статус місцевих осередків громадських організацій, які діяли зі статусом юридичної особи на день введення Закону України «Про громадські об’єднання» в дію, має бути приведений у відповідність із пунктом 8 Прикінцевих та перехідних положень цього Закону. При цьому члени Комітету зауважили, що ситуація щодо примусового позбавлення місцевих осередків громадських організацій статусу юридичної особи фактично порушує Конституцію України, а саме статтю 58 відповідно до якої закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Під час дискусії народні депутати України дійшли висновку, що прийняття запропонованих законопроектом змін дозволить упорядкувати діяльність громадських організацій, зокрема, ветеранів та інвалідів, спортивних організацій та усуне дискримінацію всеукраїнських та міжнародних громадських організацій, що зареєстровані до 1 січня 2013 року порівняно з новоствореними громадськими об’єднаннями.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, О.Осадчий.

В.Бондаренко вказав, що Національний олімпійський комітет України у зверненні від 15.11.2013 року до Комітету просить підтримати вищезгаданий законопроект, прийняття якого дозволить зберегти структуру діючих спортивних громадських організацій та забезпечить подальший ефективний розвиток олімпійського руху в Україні.

Голова підкомітету оголосив позицію:

- Комітету з питань бюджету, який у висновку від 19.11.2013 року до законопроекту відмітив, що згаданий законопроект не має впливу на показники бюджету;

- Комітету з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією, який у висновку від 09.10.2013 року щодо результатів здійснення антикорупційної експертизи проекту нормативно – правового акта зазначає, що у згаданому проекті не виявлено корупціогенних факторів та він відповідає вимогам антикорупційного законодавства.

- Головного науково – експертного управління Апарату Верховної Ради України, яке у своєму висновку від 01.11.2013 року рекомендує за результатами розгляду в першому читанні законопроект відхилити.

В.Бондаренко запропонував до розгляду Комітету проект висновку підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян щодо прийняття законопроекту з реєстр. №3225 у першому читанні за основу.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про громадські об'єднання» щодо забезпечення діяльності всеукраїнських громадських об'єднань (реєстр. № 3225), поданий народним депутатом України Сушкевичем В.М, за результатами розгляду його у першому читанні прийняти за основу.

2. Доручити виступити з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренку.

ГОЛОСУВАЛИ:  «За» - одноголосно.

Рішення прийнято.

 

8.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про проект Закону України «Про порядок дострокового припинення повноважень народного депутата України, обраного в одномандатному виборчому окрузі, у разі відкликання його виборцями за результатами спеціального референдуму» (реєстр. №2266а), поданий народним депутатом України Зубиком В.В.

В.Бондаренко вказав, що зазначеним законопроектом пропонується запровадити можливість відкликання виборцями народного депутата України за результатами народного волевиявлення – спеціального референдуму у випадку невідповідності практичної діяльності депутата основним принципам і положенням його передвиборної програми та невиконання (або відмови від підписання) спеціальної угоди – Плану зобов’язань народного депутата України перед виборцями.

Він наголосив, що Головне науково - експертне управління Апарату Верховної Ради України рекомендує за результатами розгляду в першому читанні законопроект відхилити.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Проаналізувавши положення даного законопроекту, народні депутати України – члени Комітету звернули увагу на те, що відповідно до положень статті 1 Закону України «Про статус народного депутата України» народний депутат України є обраний відповідно до Закону України «Про вибори народних депутатів України» представник Українського народу у Верховній Раді України і уповноважений ним протягом строку депутатських повноважень здійснювати повноваження, передбачені Конституцією України та законами України.

Право громадян на відкликання народних депутатів України має наслідком дострокове припинення їх повноважень, що не передбачено Конституцією України і Законом України «Про вибори народних депутатів України» в редакції від 17.11.2011 року.

Комітет констатує, що Конституція України містить вичерпний перелік підстав дострокового припинення повноважень народного депутата України і не встановлює механізму відкликання народного депутата України. Відповідно до частини другої статті 81 Основного Закону повноваження народного депутата України припиняються достроково у разі: складення повноважень за його особистою заявою; набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього; визнання його судом недієздатним або безвісно відсутнім; припинення його громадянства або виїзду на постійне проживання за межі України; смерті. Повноваження народного депутата України також припиняються достроково на підставі закону за рішенням суду у разі невиконання ним вимоги щодо несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності (частина четверта згаданої статті).

Серед наведених підстав дострокового припинення повноважень народного депутата України немає передбаченої законопроектом підстави відкликання його виборцями за результатами спеціального референдуму.

Водночас народні депутати України - члени Комітету зазначили, що чинним законодавством України вже передбачено порядок притягнення до відповідальності народного депутата України за порушення Конституції України та законів України. За вчинені правопорушення народні депутати України притягуються до кримінальної, адміністративної або іншої юридичної відповідальності за згодою Верховної Ради України, на підставах та в порядку, встановлених Конституцією України та законами України.

Голова підкомітету також вказав, що:

- Комітет з питань правової політики, до предмета відання якого належать питання конституційного права, у висновку від 19.09.2013 року відповідно до пункту 1 частини другої статті 94 Регламенту Верховної Ради України зазначає про те, що даний проект, суперечить положенням Конституції України, що є підставою для повернення законопроекту суб’єкту права законодавчої ініціативи без його включення до порядку денного та розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України;

- Комітет з питань бюджету у висновку від 16.09.2013 року до законопроекту висловив ряд зауважень, зокрема, що згаданий законопроект має вплив на показники бюджету та суперечить статті 95 Конституції України і частині другій статті 4 Бюджетного кодексу України, згідно з якими виключно законом про Державний бюджет України визначаються надходження та витрати Державного бюджету України, зокрема видатки на організацію проведення спеціального референдуму. Також законопроект внесений з порушенням вимог статті 27 Бюджетного кодексу України і пункту 3 частини другої статті 91 Регламенту Верховної Ради України, відповідно до яких не надано фінансово - економічне обґрунтування проекту закону.

У ході обговорення законопроекту, народні депутати України – члени Комітету також зауважили, що дана законодавча ініціатива заслуговує на увагу, а її метою є посилення політичної і правової відповідальності народних депутатів України перед своїми виборцями, підвищення ефективності роботи Верховної Ради України, і вказали, що зможуть її підтримати лише за умови внесення відповідних змін до Конституції України.

УХВАЛИЛИ:

Запропонувати Голові Верховної Ради України проект Закону України «Про порядок дострокового припинення повноважень народного депутата України, обраного в одномандатному виборчому окрузі, у разі відкликання його виборцями за результатами спеціального референдуму» (реєстр. № 2266а), поданий народним депутатом України Зубиком В.В., повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи без його включення до порядку денного сесії та розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України як такий, що суперечить положенням Конституції України, на підставі частини першої, пунктів 1 та 3 частини другої статті 94 Регламенту Верховної Ради України.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

9.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про проект Закону України про внесення змін до деяких законів України у зв’язку із прийняттям Закону України «Про порядок дострокового припинення повноважень народного депутата України, обраного в одномандатному виборчому окрузі, у разі відкликання його виборцями за результатами спеціального референдуму» (реєстр. № 2267а), поданий народним депутатом України Зубиком В.В.

В.Бондаренко вказав, що зазначеним законопроектом пропонується внести зміни до законів України «Про статус народного депутата України», «Про вибори народних депутатів України» та до Регламенту Верховної Ради України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про порядок дострокового припинення повноважень народного депутата України, обраного в одномандатному виборчому окрузі, у разі відкликання його виборцями за результатами спеціального референдуму». Згідно з пояснювальною запискою метою даного проекту є узгодження положень і норм законодавства України, а також забезпечення відповідальності народних депутатів за свої дії у парламенті та інших державних інституціях, мінімізації популізму, демагогії та інших негативних явищ у політиці.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Проаналізувавши положення даного законопроекту, народні депутати України - члени Комітету звернули увагу на те, що Конституція України містить вичерпний перелік підстав дострокового припинення повноважень народного депутата України і не встановлює механізму відкликання народного депутата України. Відповідно до частини другої статті 81 Основного Закону повноваження народного депутата України припиняються достроково у разі: складення повноважень за його особистою заявою; набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього; визнання його судом недієздатним або безвісно відсутнім; припинення його громадянства або виїзду на постійне проживання за межі України; смерті. Повноваження народного депутата України також припиняються достроково на підставі закону за рішенням суду у разі невиконання ним вимоги щодо несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності (частина четверта згаданої статті).

Народні обранці вказали, що серед наведених підстав дострокового припинення повноважень народного депутата України немає передбаченої законопроектом підстави відкликання його виборцями за результатами спеціального референдуму.

В.Бондаренко наголосив, що Комітет з питань правової політики, до предмета відання якого належать питання конституційного права, у висновку зазначає, що даний законопроект суперечить положенням Конституції України, а Головне науково - експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку рекомендує за результатами розгляду в першому читанні законопроект відхилити.

УХВАЛИЛИ:

Запропонувати Голові Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до деяких законів України у зв’язку із прийняттям Закону України «Про порядок дострокового припинення повноважень народного депутата України, обраного в одномандатному виборчому окрузі, у разі відкликання його виборцями за результатами спеціального референдуму» (реєстр. № 2267а), поданий народним депутатом України Зубиком В.В., повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи без його включення до порядку денного сесії та розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України як такий, що суперечить положенням Конституції України, на підставі частини першої, пункту 1 частини другої статті 94 Регламенту Верховної Ради України.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

10.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо здійснення самоврядного та громадського контролю за використанням та охороною земель (реєстр. № 3374), поданий народним депутатом України О.Царьовим.

В.Гладій вказав, що за визначенням суб’єкта права законодавчої ініціативи законопроект спрямований на вдосконалення законодавчого врегулювання здійснення самоврядного та громадського контролю за використанням та охороною земель. Законопроектом передбачається, що громадські інспектори з контролю за використанням та охороною земель призначаються за рішенням сільських, селищних, міських, районних у містах, районних та обласних рад і діють у межах територіальних повноважень органу, що їх призначив. Крім того, пропонується встановити адміністративну відповідальність за невиконання приписів чи інших законних вимог посадових осіб виконавчих комітетів сільських, селищних, міських рад, а цим органам надати право складати протоколи про адміністративні правопорушення, пов’язані з порушенням законодавства у сфері використання та охорони земель.

Він наголосив, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку висловлює суттєві зауваження до законопроекту та вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект доцільно відхилити, а підкомітет підтримує позицію Управління.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Члени Комітету зауважили, що запропоновані зміни до пункту «а» частини першої статті 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», в якому пропонується визначити, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері регулювання земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища належать здійснення самоврядного контролю за використанням та охороною земель дублюватимуть вже визначені як делеговані в пункті «б» частини першої цієї статті повноваження, а саме: здійснення контролю за додержанням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель, природних ресурсів загальнодержавного та місцевого значення, відтворенням лісів.

Крім того, члени Комітету висловили сумніви щодо доцільності внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення в частині встановлення відповідальності за невиконання приписів чи інших законних вимог посадових осіб виконавчих комітетів міських, селищних, міських рад та в частині наділення громадських інспекторів повноваженнями складати протоколи про вчинення адміністративних правопорушень.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне, запропонувати Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо здійснення самоврядного та громадського контролю за використанням та охороною земель (реєстр. № 3374), поданий народним депутатом України О.Царьовим, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.

2. Направити цей висновок Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин, який визначено головним з підготовки даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 11 народних депутатів України, «Не голосував» –      1 народний депутат.

Рішення прийнято.

 

11.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань органів виконавчої влади та державної служби А.Близнюка про проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про засади внутрішньої і зовнішньої політики» (щодо засад внутрішньої політики у сфері охорони здоров’я) (реєстр. № 3467), поданий народними депутатами України О.Гелевеєм і С.Ханенком.

А.Близнюк вказав, що за визначенням суб’єктів права законодавчої ініціативи, проект Закону розроблено з метою  встановлення на законодавчому рівні основних засад внутрішньої політики в сфері охорони здоров’я. Зокрема до таких засад пропонується віднести: забезпечення конституційних прав громадян на охорону здоров'я, медичну допомогу та медичне страхування; реформування системи охорони здоров’я, вдосконалення державного управління охороною здоров’я та організаційних і економічних засад її здійснення; надання державою гарантованого обсягу безоплатної медичної допомоги, рівномірний розвиток медичного обслуговування на основі усіх форм власності; підвищення якості медичного обслуговування населення закладами охорони здоров’я усіх форм власності та медичними працівниками, у тому числі тими, які здійснюють приватну медичну практику; державний контроль за якістю медичного обслуговування, лікарських засобів і виробів медичного призначення; приведення стандартів в сфері охорони здоров’я, зокрема стандартів медичного обслуговування, у відповідність до стандартів Європейського Союзу тощо.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, О.Йовжій, О.Худошина.

Під час обговорення народні обранці зазначили, що законопроект доповнює чинний Закон України «Про засади внутрішньої і зовнішньої політики» новою статтею, яка, фактично, виокремлює питання охорони здоров’я із більш загальної гуманітарної сфери в окрему сферу внутрішньої політики і суттєво доповнює існуючий перелік засад охорони здоров’я.

А.Близнюк наголосив, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку зазначає, що чинний Закон України «Про засади внутрішньої і зовнішньої політики» містить достатні орієнтири для розвитку окремих сфер суспільного життя, включаючи й гуманітарну. На думку експертів, у разі необхідності порушені у законопроекті питання можуть бути вирішені не шляхом доповнення цього Закону окремою статтею, а шляхом внесення відповідних змін до абзаців 16 та 18 частини першої статті 10, в яких визначаються засади внутрішньої політики у сфері охорони здоров’я, за умови, що вони не будуть повторювати положень чинних законодавчих актів.

Погоджуючись, загалом, із аргументацією наукової експертизи, члени Комітету не підтримали ідеї щодо перерозподілу сфер внутрішньої політики, зазначених у Законі України «Про засади внутрішньої і зовнішньої політики», а також надмірної деталізації змісту його положень і вказали, що доцільніше це було б відобразити у спеціальних законах.

Голова підкомітету з питань органів виконавчої влади та державної служби А.Близнюк наголосив, що члени підкомітету не визначились щодо остаточного висновку по даному законопроекту тому, що не вдалося зібрати достатній для прийняття рішення кворум. Однак попереднє обговорення все ж таки відбулося за участі членів інших підкомітетів. Народний депутат України вніс пропозицію щодо доцільності відхилення законопроекту з реєстр. № 3467. Інших пропозицій не надійшло.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 часини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про засади внутрішньої і зовнішньої політики» (щодо засад внутрішньої політики у сфері охорони здоров’я) (реєстр. № 3467), поданий народними депутатами України О.Гелевеєм і С.Ханенком, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.

2. Направити цей висновок Комітету з питань охорони здоров’я, визначеного головним з підготовки та опрацювання даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 11 народних депутатів України, «Не голосував» –  1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

 

 

ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,

ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ

04.12.2013 року

 

1. Про перейменування окремих населених пунктів:

1.1 - села Бесідівка Приазовського району Запорізької області;

1.2 - села Бистриця Дрогобицького району Львівської області;

1.3 - села Буковина Жидачівського району Львівьскої області;

1.4 - села Межиріччя Млинівського району Рівненської області;

1.5 - села Стахановка Первомайського району Автономної Республіки Крим.

2.  Про зняття з контролю питань про призначення позачергових виборів в окремих органах місцевого самоврядування.

3. Про перелік сільських, селищних, міських рад в яких достроково припинені повноваження відповідних голів, але рішення про дострокове припинення повноважень оскаржуються в судовому порядку.

4. Про призначення позачергових виборів:

4.1  окремих сільських та селищних голів;

4.2  Ровеньківського міського голови Луганської області;

4.3  Кременецького міського голови Кременецького району Тернопільської області.

5. Про проекти Постанов:

5.1 про призначення позачергових виборів Миколаївського міського голови (місто Миколаїв Миколаївської області) (реєстр. № 3569, н.д. М.Катеринчук);

5.2 про призначення позачергових виборів Чернівецького міського голови (місто Чернівці Чернівецької області) (реєстр. № 3585, н.д. М.Катеринчук);

5.3 про призначення позачергових виборів Херсонського міського голови (місто Херсон Херсонської області) (реєстр. № 3586, н.д. М.Катеринчук).

6.  Про проект Постанови про призначення позачергових виборів депутатів Тернопільської обласної ради (реєстр. № 2263а, н.д. В.Деревляний).

7. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про громадські об'єднання» (щодо забезпечення діяльності всеукраїнських громадських об'єднань)  (реєстр. № 3225, н.д. В.Сушкевич).

8. Про проект Закону про порядок дострокового припинення повноважень народного депутата України, обраного в одномандатному виборчому окрузі, у разі відкликання його виборцями за результатами спеціального референдуму реєстр. № 2266а, н.д. В.Зубик).

9. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України у зв'язку із прийняттям Закону України «Про порядок дострокового припинення повноважень народного депутата України, обраного в одномандатному виборчому окрузі, у разі відкликання його виборцями за результатами спеціального референдуму» (реєстр. № 2267а, н.д. В.Зубик).

10. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо здійснення самоврядного та громадського контролю за використанням та охороною земель) (реєстр. № 3374, н.д. О.Царьов).

11. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про засади внутрішньої і зовнішньої політики» (щодо засад внутрішньої політики у сфері охорони здоров’я) (реєстр. № 3467, н.д. О.Гелевей, І.Ханенко).

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“3 сесія 7 скликання ”

03 грудня 2014 15:06
03 грудня 2014 15:06
03 грудня 2014 15:05
03 грудня 2014 15:04
03 грудня 2014 15:02
03 грудня 2014 15:02
03 грудня 2014 15:01
03 грудня 2014 14:59
03 грудня 2014 14:58
03 грудня 2014 14:57